czwartek, 28 marca, 2024

Donatan, wielbiciel słowiańskich biustów i Armii Czerwonej

Share

O pogańsko-satanistycznych podtekstach działalności Donatana (Witold Czamara) oraz głównej aktorki grającej w jego teledyskach Luxuri Astaroth (Kamila Smogulecka) pisaliśmy już w artykule „My Słowianie” – pogaństwo w POP wydaniu. Poruszaliśmy tam również temat kulturowego przygotowania Polaków dla potrzeb rosyjskiego projektu gospodarczo-politycznego Eurazji. Dziś przedstawiamy sporo interesujących szczegółów dotyczących oszałamiającego sukcesu Donatana i jego płyty „Równonoc”. Chyba jednak  Donatan nie gra czysto, a popularność teledysku „My Słowianie” oraz płyty „Równonoc” może być mocno podrasowana.

Profesjonalne, wysokobudżetowe teledyski, dziesiątki wywiadów, miliony wyświetleń kolejnych utworów. Wreszcie diamentowa płyta, niezaprzeczalny zdawałoby się sukces. Donatan, a właściwie Witold Czamara. Autor i producent „Równonocy”, płyty, która – jak pokazują wyniki sprzedaży – stała się płytą diamentową.

Jest jednak i druga strona sukcesu, o której nie ma pojęcia ponad 90 proc. wielbicieli wpadającej w ucho muzyki. Mało kto wie, że autor utworu kreujący się na największego piewcę panslawizmu, przekonuje, że Armia Czerwona wyzwoliła Polskę, Kościół katolicki jest Polakom „kulturowo obcy”, a zbliżenie na linii Polska–Rosja jest koniecznością.

– Zawsze propagowanie Słowiańszczyzny jako rzekomej wartości wspólnej, jedności, miało realizować interesy rosyjskie – komentuje ideologię Donatana dr Jerzy Targalski ze Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego.

Czamara ma niemal 30 lat. Urodził się w Krakowie, jednak długi czas mieszkał w Taganrogu (Rosja, region rostowski), skąd pochodzi jego ojciec. Na temat tego okresu i kontaktów z Rosjanami wypowiada się niewiele. Jako producent nie wyróżniał się niczym szczególnym, nagrywając wraz z lokalnymi raperami. Sukces przyszedł, kiedy wydał płytę „Równonoc”, na którą udało mu się zaprosić czołówkę polskiej sceny hip-hop. Płyta w całości poświęcona jest słowiańskim mitom.

– Jestem w połowie Polakiem, a w połowie Rosjaninem, czyli stuprocentowym Słowianinem – przekonywał w jednym z wywiadów. Na każdym kroku podkreśla, że jego zdaniem polska kultura ma korzenie na Wschodzie, w Słowiańszczyźnie, która została „wybita” przez krwiożerczych chrześcijan. O św. Wojciechu mówi np.: „Ten, który paląc ludzi, zmuszał ich do przejścia na wiarę niebędącą naszą wiarą narodową”. Katolicyzm jest dla niego „wiarą przyniesioną”, a sam Kościół w Polsce to „ambasadorstwo na rzecz zupełnie obcej kultury” – przekonywał w rozmowie z tygodnikiem „Wprost”. – Polacy i Rosjanie nie różnią się między sobą. Podobnie zresztą jak Ukraińcy czy Białorusini. Jesteśmy tymi samymi ludźmi, z tej samej grupy etnicznej – jesteśmy Słowianami – zapewnia.

Co ciekawe, uwielbienie Donatana do Słowian splata się z jednoczesną gloryfikacją Armii Czerwonej i Związku Sowieckiego. W internecie łatwo można znaleźć fotografie, na których ubrany jest w odzież z emblematami sierpa i młota.

– Relacje historyczne między Polską i Rosją były i są skomplikowane. Dziś pamięta się to, co złego przyniosły najpierw rozbiory, a potem czasy powojenne, nikt nie wspomina pozytywnego działania Rosji – mówił Czamara w wywiadzie dla serwisu Hiphop.pl. Dopytywany, wskazuje, że chodzi o „chociażby ponad milion żołnierzy rosyjskich, którzy zginęli, wypierając wojska niemieckie z Polski”.

Początki tworzenia projektu „Równonoc. Słowiańska dusza” są niejasne. Najpierw Czamara zwrócił się do Sokoła, rapera z grupy Prosto, który jest znany z zamiłowania do kultury słowiańskiej. Na swoich płytach, produktach, odzieży wypromował hasło „Straight slavic flavour” (prosty słowiański smak).  Właśnie dlatego Donatan na początku skierował swoje kroki do Sokoła, którego kawałek „Z samym sobą” pojawił się na płycie „Równonoc”. Sokół miał nawet ją wydawać, jednak ich drogi szybko się rozeszły. Powodem miała być chęć Donatana, by na „słowiańskości” się wypromować i ostatecznie wejść na olbrzymi rynek rosyjski.

Nie jest jasne, skąd Czamara zdobył pieniądze na opłacenie artystów oraz nakręcenie wysokobudżetowych klipów. Ostatecznie raper Sokół nie odebrał nawet diamentowej płyty, która należała mu się jako artyście występującemu w projekcie. Podobnie postąpił raper Tede, który podczas uroczystości ostentacyjnie oddał płytę jednej ze znajdujących się na sali fanek.

Bo środowisko raperów ma jasne zdanie na temat wielkiego sukcesu sprzedażowego „Równonocy”. – Donatan wziął przykład z tych, którzy diamentowe płyty zdobywają, sprzedając znajomym spółkom setki tysięcy płyt z zapisanym w umowie prawem zwrotu, przedstawiają ZPAV-owi (Związek Producentów Audio-Video) paragon i mają nagrodę – mówi nam jeden z ważniejszych producentów hip-hopu w Polsce. – Teraz pół branży siedzi w jego kieszeni, drugie pół wie, że ściemnia – dodaje. To oczywiście trudne do sprawdzenia, a sam Czamara odmawia komentarza.

Również raper Sokół nie jest zbyt rozmowny. – Nie odebrałem płyty, bo nie uważam jej za swoje osiągnięcie. To nie jest nagroda, którą chciałbym mieć na ścianie. Ta szopka kręci się beze mnie i jak widać, nieźle jej to wychodzi – mówi. Pytany, jak postrzega promocję wartości słowiańskich, Sokół zwraca uwagę, że w swoich kawałkach, szanując inne kraje słowiańskie i zapraszając je do współpracy, podkreśla „polskość” i „warszawskość”.

Czołówka polskich raperów nie chce oficjalnie wypowiadać się na temat Czamary. – Opowiadał wielkie rzeczy o tym, jaką karierę zrobi w Rosji, że tam pieniądze są nieporównywalnie większe i że w Polsce musi szybko nabić sobie popularność, by tam zacząć nagrywać płyty – mówi jeden z raperów, pragnący zachować anonimowość. – Tam nikt nie zna Donatana, dlatego jego plan był prosty: tutaj wylansować jeden kawałek, nabić sobie kliknięcia na YouTubie i po prostu zacząć być w Rosji rozpoznawalny – dodaje nasz rozmówca.

Coś w tym jest. Po trzech miesiącach teledysk „My, Słowianie”, który jest singlem promującym kolejny, na razie najwyraźniej nieokreślony projekt, ma w serwisie YouTube 33 miliony wyświetleń, co wzbudza podejrzenia ludzi z branży. W pierwszym tygodniu liczba odsłon wyniosła 10 milionów, później tempo wzrostu wyraźnie spadło. Smaczku sprawie dodaje fakt, że obecnie wykupienie 100 tys. odsłon dowolnego wideoklipu w serwisie YouTube kosztuje ok. 150 zł. Jest to usługa w pełni legalna. Pytany, czy tak właśnie zrobił w przypadku wideoklipu „My, Słowianie”, Czamara również nie odpowiedział.

źródło: http://niezalezna.pl/50699-kim-jest-nowy-idol-mediow-donatan-wielbiciel-slowianskich-biustow-i-armii-czerwonej#comment-1874542

 

Czytaj więcej

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Nowości